Ekonomi

Narlight Aydınlatma Türkiye’nin kültürel mirasına ışık tutuyor

Özlem Sarsin

Üniversite eğitimi için Maraş’tan İzmir’e gelen ve burada aydınlatma sektörüne adım atan Narlight Aydınlatma’nın CEO’su Safa Narlı bugün Efes Antik Kenti’nden Galata Kulesi’ne, İzmir Saat’ten çok değerli kültürel mirasın aydınlatmasında. Kule Sümela Manastırı’na. Türk markası Narlight’ın eserlerinin tercih edilmesinden gurur duyduklarını dile getirdi.

Türkiye’nin elektrikte dışa bağımlı olduğunu ifade eden Narlı, “Ancak elektrik tüketimini azaltan bir alanda neden yerli bir marka olmasın diye düşünerek yola çıktık.

Bu nedenle led aydınlatma armatürleri ülkemizde ve dünyada yaygınlaşmaya başlamıştır. Çünkü tasarrufa dayalı ve çevreye duyarlı bir çalışmaydı. Önemli tasarruf sağlar. Uzun ömürlü ve ekonomik led aydınlatma için 2014 yılında piyasaya girdik ve 2017 yılında Narlight’ı kurduk.

Yıllık 900 bin armatür ve 20 bin ton aydınlatma direği üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Narlı, kapasite kullanım oranlarının armatürlerde yüzde 80, aydınlatma direklerinde yüzde 70 civarında olduğunu söyledi.

Patentli ve tescilli özgün tasarımlar

Narlight’ın dinamik bir ekiple işin gereklerini yerine getiren bir tesiste üretim yaptığını belirten Narlı, uluslararası standartlara uygun sertifikalı üretim yaptıklarını vurgulayarak, “25 grupta 600 çeşit ürünümüz için de TSE belgelerimiz var. . İç aydınlatmada yüzde 65, dış aydınlatma armatürlerinde yüzde 83 yerli ürün belgesine sahibiz. Ürünlerimiz patentli ve tasarım tescillidir ve hem armatür alanında hem de aydınlatma direklerinde özgün tasarımlara sahibiz.”

Ürünlerini dünyanın her yerinde kullanılabilecek kalitede üretme yeteneğine sahip olduklarını vurgulayan Narlı, “Biz dinamik ve genç bir ekibiz. İş çeşitliliğimiz ve pazar payımızla bizden çok daha eski markaları geride bıraktık.

Galata Kulesi, Efes Antik Kenti, İzmir Saat Kulesi, Ezhabı Kehf Müzesi, Sümela Manastırı gibi tarihi varlıklarımızı şimdi de yerli ve milli eserlerimizle aydınlatıyoruz. Artık ülkemizde yabancı markalara olan ilgiyi kırdık” dedi. İhracatta iddialı olduklarını ve cironun yüzde 40’ının ihracattan geldiğini söyleyen Narlı, yüzde 20-25 büyümeyi hedeflediklerini vurguladı.

Narlı, ihracat faaliyetlerine ilişkin şu bilgileri verdi: “İhracat pazarlarımızı genişletmek ve rekabet gücü kazanmak amacıyla uluslararası fuarlara katılıma ağırlık veriyoruz. Yaptığımız işlerin kalitesiyle dünya pazarlarında kabul görmesinden memnuniyet duyuyoruz. İhracatçıya yapılan takviyelerden faydalanıyoruz, devlet önümüzü önemli ölçüde açıyor, tutunma yeri sağlıyor.

Bakü Tiflis Tav Havalimanı aydınlatmasında, Azerbaycan’da bir çok otel, park ve bahçe aydınlatmalarında, Irak’ta yol ve sokak aydınlatmalarında, Körfez ülkelerinde bir çok projede çalışmalarımız kullanılmaktadır. Orta Doğu, Kuzey Afrika ülkeleri, Avrupa ve Amerika’da ihracatta varız.

Türk yapımcılar dünyada söz sahibi olmaya başladı. EU kalitesinde üretim yapıyoruz, girdi maliyetlerimiz bunlara göre daha uygun olduğu için daha rekabetçi işler üretebiliyoruz. Devlet desteği ile rekabet gücümüz ve yeni pazarlara girme kabiliyetimiz her geçen gün artmaktadır.

kocasinanhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu